Fifejdy.cz Internet a VoIP
Fifejdy.cz Internet a VoIP

Podpora pro zákazníky se systémem Windows 98

Windows 98

Podpora pro zákazníky se systémem Windows XP

Windows XP

Podpora pro zákazníky se systémem Windows Vista

Windows Vista

Podpora pro zákazníky se systémem Windows 7

Windows 7


Network Operation Center

N.O.C.

Nejčastější dotazy

  • Co znamená síťový kabel odpojen?

Tento problém vzniká nejčastěji z důvodu přerušení či poškození datového kabelu, vadné síťové karty, vadného portu na straně providera, popř. není-li Vámi používané zařízení (switch, router, zařízení pro pro příjem internetu) funkční nebo pod napětím.


  • Nastavení e-mailového klienta

Nastavení serveru odchozí pošty je smtp.fifejdy.cz nebo mail.fifejdy.cz. Port je standartní 25.


  • Rychlost

Průměrná rychlost stahování dat se pohybuje v rozmezí 7 - 10 Mbit/s, průměrná rychlost odesílání dat se pohybuje v rozmezí 6 - 9 Mbit/s. Naše společnost maximální možnou rychlost nereguluje a tudíž se dosahované rychlosti liší podle lokalit. Zpravidla klienti pracují v rozmezí 4 - 25Mbit/s. Spodní hranice je regulována agregací, která je smluvně 1:15 k 10 Mbit/s


  • Co znamená omezené nebo žádné připojení?

Znamená nepřidělení adresy IP k vašemu PC. Tento problém nejčastěji nastává v případě že není v činnosti zařízení pro připojení k internetu, došlo k zahlcení Vašeho zařízení (switch, router), nebo je vadná síťová karta či port na straně providera. Nejčastěji tento problém vyřešíte odpojením a zapojením napájení Vašeho zařízení.


  • Funguje mi internet, ale mám problém s odesíláním pošty. Kde může být chyba?

Pokud pro odesílání pošty používáte E-mailového klienta, může být chyba v nastavení serveru odchozí pošty. Zkontrolujte zda máte nastaven server odchozí pošty mail.fifejdy.cz a zda nemáte označenou volbu server vyžaduje přihlášení.


  • Antivirovým programem jsem si zkontroloval PC a stává se že dojde k blokaci díky zavirování. Proč?

Indentifikace zavirování nastane, pokud vaše PC vykazuje oběma směry větší počet spojení než 2500. Náš systém aktivitu monituruje v 5-ti minutových intervalech, pokud takto vysoký počet spojení trvá déle než 15 minut, náš systém označí Vaše PC jako zavirované a přípojku dočasně odpojí. Nejčastějšími příčinami jsou virem napadené Vaše PC, nesprávně nastavená P2P síť. Proto je důležité se dostatečně věnovat nastavení Vašich programů a dbát na aktuální verzi virové databáze. Pozor ne všechny antivirové programy odhalí Váš problém. I v případě negativního výsledku testu PC Vaším antivirovým programem může být Vaše PC infikované.


  • Mám nárok na kompenzaci v případě nefunkčního připojení?

Ano. V případě výpadku delšího než 24 hodin. Prosíme, doložte následující podklady:

- datum a čas nahlášení výpadku = počátek nefunkčnosti
- datum a čas opravy = konec nefunkčnosti

Na základě tohoto se informace porovnají s dohledovým centrem.

Pokud výpadek nastal v důsledku poruchy vašeho zařízení, nebo tzv. vyšší moci, například bouřka a podobně, na kompenzaci klient nárok nemá.

V opačném, případě máte nad rámec smlouvy nárok na odškodnění ve výši 1/30 měsíční platby za každý den.


  • Jakým způsobem mohu uskutečnit měsíční platbu za připojení?

Měsíční platbu za připojení uskutečníte nejlépe platebním příkazem z banky, případně podáním složenky typu A na poště.


  • Mohu prostřednictvím vaší sítě používat P2P sítě?

Ano můžete.


  • Mohu někde získat přehled o svých platbách?

Ano můžete. Pro zjištění informací tohoto typu jsme pro Vás zřídili systém N.O.C. (Network Operation Center). Bližší informace naleznete zde


  • Jak připojím nové PC?

Pokud jste si pořídili a připojili nové PC, stačí kontaktovat naší servisní linku.


  • Kolik počítačů (zařízení) mohu mít připojených?

V rámci naší sítě máte možnost mít na veřejných IP k Vaší domácí smlouvě 2 zařízení. K firemní smlouvě 3 zařízení. Za routerem je počet zařízení neomezený.


  • Otevřel jsem prohlížeč a místo mé domovské stránky se mi zobrazila modrá stránka o deaktivaci přípojky.

Tato situace může nastat ve dvou případech:

- Jestliže Vaše PC šíří viry a snaží se nabourávat integritu sítě, v tomto přpadě překontrolujte nastavení antivirového programu a aktuálnost virové databáze na Vašem PC.

- Jestliže jsme neobdrželi Vaši platbu za poskytované služby- v tomto případě se ujistěte, zda byla částka odeslána v čas na účet společnosti Fifejdy.cz s.r.o. Pokud je vše v pořádku, kontaktujte servisní linku.


  • Přál bych si na čas přerušit připojení k internetu. Je to možné?

Ano. Pokud si přejete pozastavit služby, není nic jednoduššího, než kontaktovat servisní linku. Zde Vám operátorka zdarma deaktivuje přípojku dle požadavků. Za aktivaci přípojky je účtován manipulační poplatek 50kč.


  • Mohu zaplatit na více měsíců předem?

Ano můžete.


  • Jak mám postupovat, než kontaktuji servisní linku, pokud mi nefunguje internet?

Zkontrolujte, zda máte správně zapojený datový kabel v PC, není-li kabel poškozen, je-li Vaše zařízení pro příjem internetu v činnosti, nemáte-li zakázané síťové připojení.


  • Jak zjistím svou IP adresu?

Nejjednodušším způsobem je:

- Kliknout na START

- Spustit

- do zobrazeného řádku napsat cmd

- zobrazí-li se Vám černé okno, napište do něj příkaz ipconfig -all a potvrďte Enterem

- mezi zobrazenými informacemi bude ADRESA IP. Tato musí být ve formátu 88.81.xx.xx, 91.187.xx.xx, 46.231.xx.xx nebo 92.61.xx.xx

- V některých případech může být IP adresa ve formátu 10.10.21.xx nebo 192.168.0.xx a 192.168.1.xx a to v případě, že je Vaše zařízení za routrem.


  • Kde zjistím svůj variabilní symbol?

Variabilní symbol je současně číslo Vaší smlouvy.


  • Je možné Vás požádat o vystavení faktury za služby?

Ano, samozřejmě. Nejdříve musí proběhnout měsíční platba na účet vždy do 15. dne v měsíci, k této platbě je vystavena faktura. Lze platit i na delší období- čtvrtletí, pololetí, případně na celý rok, vždy ale na začátku platebního období. Faktury posíláme emailem jen na vyžádání. V případě zájmu fakturace nás kontaktujte na email administrativa@fifejdy.cz


  • Jak zjistím kterou verzi Windows Service Pack mám nainstalovanou na svém PC?

Klikněte na:

- Start

- Spustit

- Do zobrazeného řádku napište winver

- V okně které se Vám zobrazí je zapsána verze aktualizace Service Pack Vašeho systému Windows.

Pro správnou funkčnost internetových služeb je na Vašich operačních systémech systémech mít nainstalované nejnovější aktualizace Service Pack.

Windows 2000: Service Pack 4

Windows XP: Service Pack 2 a vyšší

Windows Vista: Service Pack 1


  • Mohu dostat veřejnou IP adresu?

Z důvodu celosvětového nedostatku IPv4 adres má každý klient společnosti Fifejdy.cz s.r.o. ZDARMA k dispozici jednu veřejnou IP adresu. Tato adresa nemusí být automaticky přidělena.